Wyłącznie elektroniczne wnioski o wpis do KRS

Jeszcze kilka miesięcy temu możliwe było sporządzanie i składanie wniosków o wpis do KRS w formie papierowej. Formularze można było pobrać ze strony ministerstwa sprawiedliwości, wypełnić i złożyć osobiście we właściwym sądzie rejestrowym lub przesłać pocztą. Od 1 lipca 2021 przedsiębiorcy nie mają już takiej możliwości, ponieważ całkowicie zniesiono tak zwaną “tradycyjną rejestrację”.

Z opcji tej dotychczas korzystali głównie Ci, przyszli właściciele firm, którym zależało na sporządzeniu umowy w formie aktu notarialnego. Taka forma umowy pozwalała na spersonalizowanie jej treści, dodanie do niej własnych zapisów i uregulowaniu wszystkich kwestii zgodnie z indywidualnymi potrzebami.
Dotychczas rejestrując spółkę z aktem, nie można było złożyć wniosku o wpis do KRS przez internet. Aktualnie jest to możliwe, za sprawą nowego systemu – PRS. Zakłada on sporządzanie i składanie wniosków o wpis spółki do KRS, z uwzględnieniem umowy w formie aktu.

Aby zarejestrować spółkę należy:

– sporządzić jednolity tekst umowy, a następnie dokonać jej zawarcia na spotkaniu w kancelarii notarialnej.
– założyć konto w systemie PRS,
– wypełnić formularze, wpisując odpowiednie dane, w tym również numer aktu notarialnego,
– podpisać dokumenty podpisem kwalifikowanym
– przesłać wygenerowane wnioski do sądu.

Wyłącznie elektroniczne wnioski o wpis do KRS
Przewiń do góry