Pierwszym krokiem rejestracji elektronicznej jest wypełnienie formularza znajdującego się na stronie internetowej. Aby zrobić to poprawnie należy posiadać następujące dane:
- imię (imiona), nazwisko, płeć,
- obywatelstwo (obywatelstwa),
- numer PESEL,
- imiona rodziców,
- datę i miejsce urodzenia,
- nazwisko rodowe,
- stan cywilny oraz informację o pozostawaniu albo niepozostawaniu małżonka w rejestrze bezrobotnych i poszukujących pracy,
- liczbę dzieci na utrzymaniu,
- adres zameldowania oraz adres korespondencyjny,
- wykształcenie,
- ukończenie szkoły,
- zawody wyuczone, zawody wykonywane, zawód, w którym osoba ta chciałaby pracować i ma ku temu odpowiednie kompetencje i kwalifikacje potwierdzone stosownymi dokumentami lub udokumentowaną ciągłość pracy w okresie minimum 6 miesięcy,
- poziom znajomości języków obcych,
- posiadane uprawnienia zawodowe,
- rodzaj i stopień niepełnosprawności, jeśli dotyczy,
- okresy zatrudnienia z podaniem nazwy pracodawcy, zajmowane stanowisko, wymiar czasu pracy,
- okresy wykonywania innej pracy zarobkowej i opłacania składek na ubezpieczenia społeczne z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności,
- inne okresy zaliczane do okresu uprawniającego do zasiłku dla bezrobotnych,
- sposoby rozwiązania stosunku lub stosunków pracy w ostatnich 6 miesiącach przed dniem rejestracji w zakresie koniecznym do ustalenia uprawnień do zasiłku dla bezrobotnych,
- numer rachunku bankowego.
Dane potrzebne do wypełnienia formularza rejestracyjnego online