Co zrobić po uzyskaniu wpisu KRS

Jeżeli nasza spółka została wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego powinniśmy:

  • złożyć oświadczenie zarządu o pokrycie kapitału zakładowego – zarząd musi złożyć oświadczenie w terminie do 7 dni od dnia jej wpisu do rejestru (jeżeli nie zostało dołączone do zgłoszenia spółki)
    Oświadczenie powinno zawierać informację o wniesieniu wkładów pieniężnych na pokryciu kapitału zakładowego. Podlega ono opłacie sądowej w wysokości 40 zł.
  • opłacić wniosek od czynności cywilnoprawnych (PCC) – podpisaną przez zarząd spółki deklarację PCC-3 trzeba przekazać do naczelnika urzędu skarbowego. Po czym wyliczyć samodzielnie wysokość podatku i uiścić opłatę w terminie do 14 dni.
    Stawka podatku PCC wynosi 0,5% od umowy spółki.
  • uzyskać numery REGON, NIP i zgłoszenie płatnika stawek do ZUS– tutaj wszystko odbywa się automatycznie do kilku dni po rejestracji spółki w KRS i informacje o tym są przesyłane elektronicznie.
    Potwierdzeniem nadania numeru NIP będzie wydruk informacji z KRS, a numeru REGON wydruk z wyszukiwarki podmiotów gospodarki narodowej, na stronie GUS.
  • złożyć zgłoszenie NIP-8- w terminie do 21 dni (jeśli zamierza się odprowadzić składki na ubezpieczenie społeczne to do 7 dni)
  • złożyć wniosek o rejestrację jako podatnika VAT– co najmniej 7 dni przed pierwszą transakcją.
Co zrobić po uzyskaniu wpisu KRS
Przewiń do góry